Czwartek, 28.3.2024
Imieniny: Aleksandra / Renata / Joanna

Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów w Nowych Skalmierzycach

Koncepcja pracy gimnazjum

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

KONCEPCJA PRACY GIMNAZJUM IM. POLSKICH NOBLISTÓW W NOWYCH SKALMIERZYCACH.

SZKOŁA JEST TAK DOBRA JAK ZESPÓŁ LUDZI W NIEJ PRACUJĄCYCH, KTÓRZY UTOŻSAMIAJĄ SIĘ Z ZADANIAMI GIMNAZJUM I AKTYWNIE UCZESTNICZĄ W ICH REALIZACJI.

 

W naszym gimnazjum :

  • Harmonijnie realizujemy funkcję dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą w oparciu o  Odpowiedzialność, Uczciwość, Samodzielność.
  • Przygotowujemy ucznia do podejmowania  wyzwań przyszłości.
  • Ustawicznie podnosimy jakość i atrakcyjność oferty edukacyjnej.
  • Kształtujemy ucznia tolerancyjnego, wrażliwego, dbającego o wartości moralne.
  • Kreujemy  mądrego i dobrego obywatela świata; wyrastającego z polskiej i lokalnej tradycji, (wzmacniamy poczucie tożsamości i wspólnoty narodowej i europejskiej).
  • Tworzymy wspólnotę „ uczącą się”.
  • Promujemy w środowisku wartość edukacji.
  • Podejmujemy działania  zwiększające  wśród uczniów poczucie bezpieczeństwa. 

Dla zrealizowania tych celów podejmujemy działania  w następujących obszarach:

  1. Dydaktyka.
  2. Wychowanie i opieka.
  3. Baza.
  4. Organizacja i zarządzanie.

I.              DYDAKTYKA :

  • Badanie osiągnięć  uczniów za pomocą diagnozy wewnętrznej i zewnętrznej.
  • Systematyczne wdrażanie wniosków z analizy wyników diagnoz, planów pracy indywidualnej i zespołowej.
  • Rozpoznawania preferowanego stylu uczenia się uczniów.
  • Ewaluacja i analiza wyników egzaminów zewnętrznych.
  • Tworzenie  programów własnych lub taki wybór programu, który  zapewni każdemu uczniowi ciągły postęp i sukces.
  • Ustawiczne rozwijanie umiejętności uczenia się uczniów, wyposażanie ich w techniki szybkiego zapamiętywania.
  • Realizacja Ogólnopolskiego Programu RUN.
  • Udział w Programie Szkół Uczących się.
  • Systematyczna analiza i modyfikacja  szkolnych programów nauczania pod kątem realizacji treści podstawy programowej.
  • Efektywne  poszukiwanie nowatorskich form i metod pracy. Prowadzenie otwartych i koleżeńskich lekcji.
  • Zdobywanie dodatkowych kwalifikacji przez nauczycieli oraz udział w ustawicznym doskonaleniu umiejętności pedagogicznych.
  • Indywidualizacja procesu nauczania.
  • Wdrażanie uczniów  do inicjowania przedsięwzięć  oraz do pracy w zespole.
  • Doskonalenie pracy zespołowej nauczycieli.
  • Przezwyciężanie trudności dydaktycznych oraz rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów.
  • Systematyczne uczestnictwo uczniów w konkursach, olimpiadach przedmiotowych i zawodach na szczeblu szkolnym i pozaszkolnym.
  • Stosowanie oceniania kształtującego jako  wsparcie  motywujące ucznia .
  • Stworzenie efektywnego systemu  zajęć pozalekcyjnych.
  • Realizacja projektów edukacyjnych.
  • Doskonalenie umiejętności efektywnej pracy w zespole.
  • Zapewnienie skutecznej  pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
  • Prezentowanie rodzicom  ciekawych zajęć szkolnych, projektów edukacyjnych, wystaw.

 

KRYTERIA SUKCESU:

  •  Wyniki badań i diagnoz wskazują przyrost wiedzy i umiejętności uczniów.
  • Szkoła  rozwija każdego  ucznia  poprzez obiektywnie i ogólnie uznane zasady oceniania oraz zajęcia pozalekcyjne dla uczniów o różnych zdolnościach i zainteresowaniach.
  • Szkoła jest przyjazna dla uczniów i ich rodziców,  związana z własnym regionem.

 

II.            WYCHOWANIE I OPIEKA:

  • Udział rodziców w planowaniu pracy wychowawczej  szkoły.
  • Systematyczna diagnoza środowiska rodzinnego  uczniów.
  • Integrowanie uczniów w zespołach klasowych i w całej szkole.
  • Efektywna  współpraca społeczności szkolnej na rzecz  podnoszenia jakości pracy szkoły.
  • Doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli.
  • Promowanie gimnazjum w środowisku lokalnym za pośrednictwem mediów i strony internetowej szkoły.
  • Budowanie obrzędowości i tradycji szkoły.
  • Realizacja Dnia bez Przemocy.
  • Systematyczne diagnozowanie poczucia bezpieczeństwa uczniów.
  • Zapewnienie gimnazjalistom bezpieczeństwa podczas zajęć w szkole i podczas zajęć organizowanych poza szkołą.
  • Organizowanie efektywnych zajęć z zakresu doradztwa zawodowego.
  • Udzielanie wsparcia psychologiczno- pedagogicznego w rozwiązywaniu problemów gimnazjalistów.
  • Propagowanie zdrowego stylu życia , kultury  fizycznej i działań  proekologicznych.
  • Kształtowanie postaw prospołecznych i obywatelskich.
  • KRYTERIA  SUKCESU:
  • Szkoła  demokratyczna, samorządna i przyjazna uczniowi.
  •  Szkoła bez agresji i bezpieczna.
  •  Szkoła przygotowująca do startu w dorosłe życie.

 

III.           BAZA I ORGANIZACJA SZKOŁY:

  • Racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi.
  • Pozyskiwanie  dodatkowych  środków  finansowych , w tym z EFS.
  • Systematyczne wzbogacanie  biblioteki szkolnej  w nowości czytelniczo – medialne.
  • Publikowanie na stronie Internetowej  aktualizowanego  prawa wewnątrzszkolnego.
  • Zapewnienie sprawnego przepływu informacji.
  • Doskonalenie procesu planowania i ewaluacji we współpracy z podmiotami szkoły.

 

 KRYTERIA SUKCESU:  

  • Szkoła wyposażona w nowoczesne środki dydaktyczne- sprzęt komputerowy i multimedialny.
  • Szkoła dobrze zorganizowana, sprawnie zarządzana, funkcjonalna dla uczniów, rodziców  i pracowników.

Koncepcję pracy zmodyfikowano w październiku 2012r


Galeria Zdjęć